5 juni 2009

Så var det med det...

Jag hade sett fram emot en ridtur idag. Tji fick jag.
K hade andra planer. Visade upp jätteflott trav blandat med lite galopp... och han ville inte alls bli infångad...
Följde efter honom ett litet tag men gav upp så småningom, eftersom han inte verkade ge upp. Får väl se om det blir ett nytt försök framåt em/kvällen. Jag är i alla fall tacksam att jag inte längre har 12 mil till/från stallet utan bara kan rycka på axlarna, åka hem och göra nytt försök lite senare när han är på mindre busigt humör :-)

Halvtrist väder är det. Mulet och regnet hänger i luften. Katten har kommit in för att sova en stund inne i värmen. Det innebär ju däremot att det är insektsfritt idag och det stora husdjuret trivs nog att få springa runt utan sitt eksemtäcke idag!!

7 kommentarer:

C sa...

Hahaha, vilken busmustang du har;-)
Jag ska snart fånga in mina "dräktiga" ...för nu är det slut på den ljuva semestern för dem.

Drómi har gått utan eksemtäcke sedan i måndags. Tror han tycker det är underbart skönt. Men det lär nog åka på imorgon eller på söndag, för då ska solen komma åter (om än lite)....
och insekterna med den.

G. sa...

Ja, jag tänkte haffa mitt lilla monster när han får kvällsmat. Då åker täcket på ifall det blir bättre väder imorgon. De har ju i alla fall utlovat bättre väder och man vill ju inte chansa...

C sa...

Jadu...Så fort det slutade blåsa här, dök knotten upp mer än någonsin!! Så nu åkte täcket på!!

G. sa...

Jag ångrade mig och chansar på att ha honom utan täcke i natt, men imorgon åker det nog på i alla fall... Just nu är det jättebra väder (hästväder...) här, kallt och blåser massor. Finns inte en endaste knott i närheten!! Synd bara att matten nästan fryser ihjäl ;-)

C sa...

Jo, det där med att nästan frysa ihjäl känner jag igen..BrrRRr...Men som sagt - här strålar solen för fullt.
Jag har dansat på bra med andra ord;-)

G. sa...

Hmmm, jovisst sääääkert va. Om man studerar dina foton på din blogg så ser det väääldigt molnigt ut! Tror att du skojar om solen :-)

C sa...

Nu tror jag allt att fröken Barmark ska investera i ett par glasögon! Titta på blombilden så SER man faktiskt hur solen strålar ner på marken. SÅ DET SÅ!!!:-)Du är bara avundsjuk;Oo