10 juni 2009

Lyxigt

är det att kunna åka och titta till sin häst på morgonen och försäkra sig om att allt är bra och att jag inte behöver ha dåligt samvete under dagen!
Hann med en sårvårdssväng imorse, men behövde inte göra något för det hade slutat blöda och vara under natten. Toppenväder - mer kyla tack! ;-)
Såren läker ju så himla mycket bättre när det inte är varmt och fullt med insekter.

Blev ju aldrig någon ridtur igår. Även om han varken var halt eller ens öm så ville jag inte rida när jag hittade det blodiga variga gnagsåret på ballen på höger framben. Ägnade några minuter åt att borsta honom, beta lite gräs och tvätta rent såret istället. Hade sån tur att sambon precis kom hem och kunde åka över med sårvårdssakerna så jag slapp gå hem och hämta dem. Medan jag var in i stallet en sväng försökte K få A att följa med honom till gräset. Inte så där som en del hästar gör (som ånglok som bara möljer fram) utan genom att ta myrsteg i gräsriktningen och ha spetsade öron mot gräset (mer försiktigt trevande...undrar om denna dära följer med om jag går lite). Husse följde snällt med några steg, men inte ända fram till gräset. Tur att matte hann komma ut på gårdsplanen innan K lurat iväg husse ;-)

Inga kommentarer: