22 juni 2009

Igår

Gårdagen ägnades åt altanräcken (slipning, fräsning och grundmålning) samt en liten ridtur.
För en gångs skull var jag noggrann och försiktig och kladdade ingen färg någonstans utom där den skulle vara. Trodde jag... När vi var klara hade jag en vit fläck alldeles invid ögat och lite små vita prickar lite varstans. Varför går det aldrig att måla utan att kladda??

Har sovit alldeles för få timmar i natt. Det är ju så ljust att man inte fattar att det är sovdags förrän det gått flera timmar till... Idag är i alla fall solen här på besök. Jag har hört rykten om att den är här för att stanna några dagar nu, men vågar man lita på det?? Skönt med lite sol NU i alla fall! Ska försöka hinna med en lunchpromenad. Kanske borde man ha haft kjol idag?

3 kommentarer:

Chrissie sa...

Det går INTE att måla utan att få fläckar överallt!:-/ Så är det bara!!!
Men du har varit duktig i alla fall....!!!:-) Har ju hunnit med massor juh!

G. sa...

Nä, inte massor, men lite gjorde vi i alla fall. Rensa ogräs kan man ju göra dygnet runt om man vill - det tar aaaldrig slut! :-)
Är du piggare idag?

C sa...

Önskat jag kunde svara ja:-(
Halsmandlarna är stora som limefrukter:-((((((