15 juni 2009

Litet litet uppehåll

i allt regnande. Jag fodrade faktiskt i uppehåll imorse!!! Helt otroligt :-)
Vår gräsmatta har nästan drunknat denna helg och bilarna får stå på grusplanen för att inte sjunka ner i gräset framför garaget. Det måste ha regnat otroligt mycket!!
Potatisen växer så det knakar i alla fall :-) så det är inte bara nackdelar med regnet!
Däremot har hästen fått lite sommarvila nu. Matte har ingen lust att rida i regnet.
Man kan ju alltid skylla på att lädret inte mår bra av för mycket regn ;-) Man måste ju vara rädd om sadel och träns!!

Jobb i ottan idag och full rulle i 2 dagar. Längtar redan till midsommarafton och en sovmorgon!
Även om det blev lite sovmorgon igår så sov vi ju i alla fall bara 6 timmar eftersom det var bröllop i lördags.

Längtar till mina semesterveckor så att jag nästan dör...!!

2 kommentarer:

C sa...

Ja, säg vad som inte ligger under vatten numera:-(
Om nu vädergudarna kan producera så här mycket regn - då måste det ju betyda att det går att producera minst lika mycket solljus? Eller??
Jag ska försöka mig på lite ridning idag.....om det nu tänker fortsätta vara uppehåll??!!! Vågar knappt hoppas..Man har ju liksom vant sig vid skvalandet:-/

G. sa...

Ta en barbackasväng så kanske du får lite värme från hästryggarna :-)
Du är ju jätteduktig som ger dig ut i regnet!!