25 november 2008

Fullt upp!

Helgen försvann!
I lördags var det överrasknings-140-årskalas för sambons föräldrar, i söndags kollade vi gård och hämtade mer hö till hästen.
Gårdagskvällen försvann också i och med snöskottning någon timme (sambon jobbade ända till kl 20...tur för honom synd för mig), sedan matlagning i kvadrat.
Insåg att livet utan matlådor i frysen är jobbigt! Det är ju inte alltid man får mat över till dagen efter när man äter middag. Men nu finns det lite matlådor i alla fall. Överlever denna vecka och en liten bit in i nästa vecka.

Idag har jag presenterat mitt arbete på praktikplatsen. Passade på att lyxa till det med thaimat efteråt. Gott! :-)
Har småpysslat lite på lab. Dragit igång kulturer inför den stora infrysningen imorgon.
Blir drygt 160 rör att frysa in. Många bakterier blir det :-)

Ska hem och prata lite med hästen som blev tokglad av blåst och snö i helgen.
När jag kvällsfodrade kom han i galopp, rundade granen och fortsatte i galopp ända fram till mig där han tvärnitade och kastade med huvudet.
Hmmm, är det en mustang eller en islänning jag har??
Glad blev han i alla fall. Krumbukter och full rulle.
Fodrade uppe i hörnet där det var vindstilla, men han kanske hade gillat att jaga maten i stormbyarna i och för sig?! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättehäftigt att behöva fråga sig om det är en mustang eller islänning!!!:-))))))
Blir mer inlägg när jag soooooooovit och varit på julkonsert.
:-)

G. sa...

Hahaha, sover du aldrig om nätterna i Uppland??