25 oktober 2016

Bara "själva"

Emil gjorde illa sig lite i helgen och så hör jag honom: "jag vill inte säga fan, så jag säger bara själva". Hade lite svårt att hålla mig för skratt...

Kolan slutar aldrig förvåna mig. Han gillar ju inte när man pillar och har sig i ansiktet, men gissa vem som litar så mycket på mig att han står helt still, lös i boxen, när jag drar ner ögonlocket lite och trycker i lite ögonsalva...!! Fina duktiga K!! Så den här behandlingsomgången har gått finfint och jag har klarat att ge all salva själv. När B behövde salva fick jag och sambon hjälpas åt om kvällarna för han var ju visserligen också väldigt snäll och stod stilla, men han knep ihop ögat så att man behövde fler händer för att lyckas både dra ner ögonlocket lite och droppa i salvan.
Nu är Kolans kur avslutad. Skönt!

Idag är det hemmajobb på schemat. Skulle egentligen ha haft möte med chefen, men han hade bokat in ett annat möte samma förmiddag. Suck. Det ger ju verkligen signaler till mina medarbetare att det här med riskanalyser är viktigt... NOT. Ska ägna några minuter åt att leta annat jobb idag...

Ruggigt väder med regn och gråmulet varenda dag nu. Det behöver ju komma en massa regn, men det vore trevligt med någon fin dag emellanåt tycker jag! När det väl börjar regna så är det ju regnväder så himla lång tid...!
En fördel med regnrusket är ju att man inte blir särskilt sugen på en långlunch med lite ridning utan att man kan fokusera helt och hållet på arbetet, dvs jag behöver inte arbeta ikväll :-)
Känns bra att jag hann jobba en timme och 45 minuter igår kväll, så jag har lite tid till godo idag!
Nackdelen med regnvädret är att jag blir lite sugen på att baka istället... eller göra köttbullar inför jul. Men det får bli en kvällsaktivitet i så fall.


Inga kommentarer: