10 oktober 2016

Gaaaaaaaah

Så TRÖTT!!
Orkar inte ha helger längre. Trött så jag är alldeles snurrig i huvudet idag.
Förra måndagen orkade jag inte ens ta mig till jobbet. Då kompade jag bort halva dagen, sov fram till lunch och jobbade hemifrån på eftermiddagen. Inte hållbart i längden!
Skulle behöva vara sjuk någon dag och få återhämta mig lite. Inte för att jag har någon lust med snor, feber och hosta, men om det är enda sättet att få en ledig dag så...



I fredags lyxade vi till det och drog iväg på bak- och chokladmässa jag och syster yster. Gjorde ett riktigt fynd där så nu är jag klar med mina 40-årspresenter. :-) Hade ju en liten slant kvar, men ingen plan på någonting speciellt, men så plötsligt fanns den bara där:
En jättebra muskelknådare som man kan flytta runt dit där man har ont och som kan användas i soffan, på en stol, på kontoret etc.
Vi var även på rom och chokladprovning. Chokladen var ju godare än rommen, men tillsammans funkade de ok. Fast inte så gott att jag skulle gå och importera en flaska för 800. Tänk vad mycket choklad  (eller mat...) man istället kan köpa för de pengarna. ;-)




Är superstressad över att vi inte hann få in veden den här helgen heller. Måtte det inte börja regna för då får vi bära in all ved för hand tills det fryser på :-/
Har nästan packat klart alla pallarna i alla fall. Sambon och Emil har hjälpt till att packa en pall, det var himla skönt!!
Hann grundmåla ett fönster mitt i natten igår. Inte optimalt så här sent på säsongen, men det måste gå. Jag vägrar att inte bli färdig med dem i år heller. Nu är det slutmålning av ett fönster kvar och så ska sista fönstret skrapas, kittas och målas.
Ikväll ska jag hem och fixa med ogräsrensning i landet och så köra jordfräs så att vi kan isolera röret vid vattenpumpen igen. Vore ju hyfsat trevligt att ha vatten i vinter också och slippa hämta dunkar inne i stan... 
Hann rida ungefär hälften av vad som var tänkt denna helgen. Visserligen mer än de flesta helger, men trist med tanke på att det är älgjakt nu. Får se om jag skiter i att visa hänsyn i år. Jag vill ju rida. Jag är sååååååååååååååååååååååååååå less att a l l t i d vara alla andra till lags!
Vem har sagt att jägare har företräde till skogen? Första veckan och första helgen kan de få, men sen får de kompromissa. Det är ju alltid någonting annat som är viktigare. Är det inte grävmaskiner en hel sommar så är det bilar en annan sommar och nu jägare. När kommer min tid???





Inga kommentarer: