16 oktober 2016

Helgen som försvann i ett nafs

I lördags gjorde jag....ingen nytta alls nästan.
Efter frukost åkte jag och Emil på gymnastik. Efter det åt vi rester till lunch, hela familjen la sig och sov på maten. När klockan ringde var det raka spåret till duschen och därefter åkte jag på en timmes massagebehandling. Köpte med mig pizza hem. Men därefter slog det dåliga samvetet till och jag var bara tvungen att packa 2 pallar ved som vi körde in.
Idag har jag inte gjort många knop. Ägnat dagen åt matlagning för idag och kommande veckan. Haft nackspärr hela dagen. Så alla dagens planer (jordfräs mm) blev inställda. Shit happens.
Men det blev istället 3-rättersmiddag, toast skagen, svampgratinerad fläskfilé och glass med chokladsås. Fyraåringen var JÄTTENÖJD!
En sak jag INTE rekommenderar är att nysa när man har nackspärr. Inte alls behagligt...

Ingen ridning blev det heller, men jag har faktiskt jobbat några timmar idag. Jag tänkte att sitta vid datorn fixar jag ju (ett par timmar i alla fall) och då kan jag ju ta kompledigt några timmar på tisdag och hinna rida lite mitt på dagen då när jag ska jobba hemifrån. Förutsatt att nackspärren har släppt till dess. Annars får jag väl ta mig några timmar power nap på tisdag. Det funkar det med ;-) Jag är inte så himla kinkig!

Nä, dags att förbereda morgondagen och ta en låååång varm härlig dusch nu. Auf wiedersehen!

Inga kommentarer: