14 oktober 2016

ÄNTLIGEN fredag

Ny helg i antågande. Bara 2 saker inplanerade, ja förutom den vanliga städningen då men det ska ju göras varje helg oavsett så det räknas inte.
En massa finns på "borde-listan" och "måste-listan", men jag har inte planerat in dem.
Mer ved ska packas (och köras in innan onsdag). Fönster skrapas och sen flytta måleriverkstaden till garaget så färgen kan få torka i ett uppvärmt utrymme. Sätta upp staket runt gamla ladan och inse att vi hann inte fixa där i år heller... Tråd i hagen borde bytas för det blir ju varken lättare eller roligare ju kallare det blir utomhus. Men vill inte planera in nåt. Det kommer ju alltid annat i vägen så jag spar de här sakerna till nästa helg istället för att överplanera den här helgen.
Höpackning och lite annat ska såklart göras men det är ju inte valfritt så det är bara hugga i och göra vare sig man har lust eller inte. Men det är ju valfritt om man gör det lördagen eller söndagen i alla fall ;-)


Igår hade jag beslutsångest, rida eller inte rida. Borde rida och det var ok väder, men jag orkade bara inte. Duschade och hängde i soffan en liten stund istället. Välbehövligt!


Positiva saker: Jag har inte blött näsblod än idag. (2 gånger igår, 1 gång i förrgår och 1 gång dagen innan det).
Negativa saker: Jag nös fyra gånger på väg till jobbet. (Vilket i och för sig nästan är positivt för blir jag sjuk slipper jag jobba ihjäl mig, just nu i alla fall...blir ju inte mer tid till deadline så det blir i och för sig än mer stress på sikt).



Inga kommentarer: