11 oktober 2016

Jobbelijobb

Jobbar hemifrån idag. Försöker stänga ute rösten som viskar att jag borde gå och klippa gräsmattan, ställa in utemöblerna för vintern, byta elrep i hagen, fixa med elvattentunnan, köra in ved efter att ha packat lite och skrapa mer på fönstret som är kvar förutom att plocka inne och städa och tvätta och... Har så himla mycket jobb som måste hinnas med innan deadline så jag FÅR INTE ens tänka på allt som hör till hemmet. Måste fokusera. Men får trösta mig med att jag i alla fall hinner MKT mer hemifrån än när jag sitter med det på jobbet. Sen om det är tillräckligt mkt för att hinna i mål till deadline är ju tveksamt.
Känns betryggande med chefens kommentar: Tja, hinner du inte klart så kan ju jag gå i pension med omedelbar verkan, det blir värre för er andra som är kvar.
Ehh, jo men visst. Lägg allt på mig... Tack tack.

Tvekar om jag ska jobba över eller om jag ska skita i det och ta en liten ridtur på lunchen. Nä, inte i skogen så här andra dagen på älgjakten. Jag vill inte bli skjuten. Inte just idag i alla fall. Men håller man sig till vägen eller paddocken borde man vara skapligt säker. Eller så får de vila idag igen. Man kanske borde power nappa en halvtimme istället?

Är kluven till vädret. Det är ENORMT bra att det inte regnat än eftersom vi inte hunnit få in veden än. Men samtidigt...kommer det inte en massa regn snart så kommer våra fiskar inte att klara sig i vinter... Regnar det bara lite ordentligt så kommer ju dammen att fyllas på inte bara av regnet, men även från dikena i skogen som leder till dammen. Så...uppehåll några dagar till och sen massor med regn för att sen bli uppehåll igen, kan man få beställa det?

Inga kommentarer: