31 mars 2016

Dagens

Dagens goda gärningar:


Det satt en p-lapp med nästan en timme kvar instoppad i p-automaten när jag skulle parkera. Den gav jag till killen bakom mig (jag skulle stå längre tid än så så för mig var den inte användbar) som blev jätteglad.


Var in på en butik och skulle handla lite te. 2 inkompetenta försäljare som inte fattade någonting och virrade ihop allting. Man får en stämpel när man köper 200g te. När man fått tio stämplar får man en teförpackning gratis. Jag hade ett kort med 9 stämplar och ett med 2 stämplar. Köpte 600 gram te, alltså 3 förpackningar = 3 stämplar. Då stämplar hon en ny stämpel i ett nytt kort och ger till mig. Ehhh??? Hon tillkallade en kollega som inte heller fattade. Fick förklara extremt pedagogiskt att här på det här kortet med 9 stämplar lägger vi 2 påsar te. En som ger en stämpel och en som då blir gratis. Sen behöver det här kortet med 2 stämplar ha en till stämpel för den här tredje påsen jag köper idag. DÅ gick det hem. Vad anställer de för obegåvade människor egentligen?!? Bra när kunden måste förklara för de anställda, ger ju ett sisådär intryck av butiken...


På väg tillbaka till jobbet släppte jag över en lastbil som stod i mötande riktning och ville svänga vänster när det var mycket trafik. Visade sig vara en körskolelastbil. Förlorad tid för min del: ingen alls eftersom det var bilkö så 20 sekunder senare var jag ju i alla fall ifatt bilen framför. Enda skillnaden var att nu kunde ju all mötande trafik röra på sig istället för att köa bakom lastbilen. Jag fattar inte varför folk har så svårt att släppa fram andra i trafiken?!?




Så nu har jag varit snäll och pedagogisk så det räcker för idag tycker jag. Nu ska jag vara otrevlig och ohjälpsam resten av dagen :-P Hahaha, nä då.
Men nu är det slut på vintertid på jobbet i alla fall. TJOHO!

Inga kommentarer: