4 april 2016

Helgen som flög förbi

I lördags var vi på Emils gymnastik och efter det åkte vi direkt på 3-årskalas i Stockholm.
Emil tyckte att det var jätteroligt både med kalas och att få träffa William och Sam igen! Det märks att vi bor på landet... När vi hade parkerat och var på väg till kalaset mötte vi en tant. Emil sa "hej", men ingen respons alls från tanten så han styrde sina steg rakt emot henne och sa hej en gång till, fast lite högre. Jag fick dra tillbaka honom så att han inte skulle kollidera med tanten och så sa jag (högt så tanten skulle höra) att "det här är Stockholm, här hälsar man inte på andra människor". Emil är ju van att de flesta säger hej tillbaka...
På kvällen blev jag lurad av datorerna. Jag trodde inte klockan var så mycket. Jag hade satt mig vid datorn för att kolla några saker när jag tittade till på datorklockan och såg att den var en timme MER än jag trodde och dags att sova. Så jag misstänkte först att det var fel på datorns klocka och lutade mig över och kollade tiden på sambons dator - samma tid! Bråttom bråttom, så jag skyndade mig ner till duschen och när jag duschat klart såg jag klockan där nere. Den var ju inte alls så mycket. Det visade sig att BÅDA datorernas klockor hade gjort 2 omställningar till sommartid (!) så att de visade en timme för mycket. Det var otippat. Förmodligen för att vi bytte operativsystem på båda datorerna och sen ändrade tillbaka till det gamla operativsystemet.


Igår var mamma hem till oss för att hälsa på och hinna leka lite med Emil. Jag passade på att rida båda hästarna när jag hade lite barnvakt. Sambon och hans svåger mekade med sina bilar hela dagen.
Brellir känns riktigt fin i paddocken, men inte riktigt lika bra på rak väg så det är någonting vi ska öva på i veckan. Att gå lika bra som rakriktad. Kolan och jag tog en runda i skogen.


Idag är det måndag och vardagslivet knackar på igen. Möte på förmiddagen och undervisning hela eftermiddagen. Tjohej.

Inga kommentarer: