22 mars 2016

Snön vräker ner...vart tog våren vägen?!

Igår slutade jag tidigt, pysslade med Emil på förskolan och så åkte vi hem tidigt. Pappan och Emil tog en promenad bort till dammen och jag skyndade mig att mocka åt hästarna och så rymde jag hemifrån med Brellir en stund. Enda sättet att få till lite ridning en vardagskväll innan det blivit kolsvart ute ju! Mjukt överallt men stora bilvägen (grusväg) var perfekt underlag. Blev inga märken av hovarna, bara av broddarna. Töltade mest och travade och skrittade lite.
Idag blir det ingen ridning för idag ska jag åka till affären på hemvägen. Köpa lite påskmat.


Skulle jag skriva ner allt Emil säger så skulle det vara ett heltidsjobb för han pratar MASSOR!
Ett litet smakprov av vad Emil sagt:
Annelies efternamn kan han, likaså vad hennes hund heter. Heidrun heter bara Heidrun, inget efternamn. Anna hon är duktig på att göra apelsin och äpple och så kan hon hoppa upp till taket.
Detta är 3 av hans 4 dagmammor.


Emil säger inte att han nös. Han säger prosade. Förmodligen för att man säger prosit :-)
Bilarna har gasar. Det är avgasrör han menar.

Inga kommentarer: