3 november 2015

Mycket ska man vara med om...

Imorse stannade bilen framför mig på grusvägen. Mitt på vägen. Hmm, har det hänt nåt tänkte jag.
Så ser jag att han öppnar dörren och kliver ur bilen. FÖR ATT FOTOGRAFERA EN J-A ÄLG!
Alltså...hur tänker man?? Jag tänkte ialla fall att det måste vara en vilsekommen stadsbo...
Man kan väl åtminstone köra åt sidan så att andra trafikanter kan få passera?!?
Tror ni att det räckte med ett foto? Nä, han tog flera foton, tittade på mig och fortsatte ta foton på älgstackaren och jag övervägde STARKT att hänga på tutan. Tyvärr har vi inget starktonshorn i just den bilen och den låter mer som Farmor Ankas bil *meeeeeeep*.
Älgen som gick alldeles invid vägen kan inte ens ha fastnat på hans foton för det var mörkt OCH dimmigt ute. Vilka muppar det finns!!


Björnen har det varit tyst om i över en vecka nu. Jag velar hit och dit om hästarna ska få vara ute någon natt eller inte. Svårt det där! Lutar åt att de snart får en natt i hagen. Det är ju så himla fint höstväder! Inte minsta lilla regn så det är torrt och fint och tillräckligt varmt för att gräset ska vara ätbart. Den här veckan har det inte varit frost en enda morgon.





Inga kommentarer: