16 november 2015

Måndag, höstväder och svarta ringar

I morse strax före 4 var jag JÄTTEPIGG. Tänkte nästan gå upp och äta frukost och titta på dumburken lite. Men avstod och somnade efter drygt en time. När klockan ringde var jag halvdöd och inte det minsta pigg... Försov oss. Sena till förskolan och sen till jobbet. Det blir en låååång dag idag!


Mötte en bil på smal asfaltsväg imorse. Trodde att det var någon form av chicken race så jag tänkte att han/hon flyttar väl på sig men se det gjorde han/hon inte. Jag som redan körde längst ut på vägen fick flytta på mig... Klarade mig från dikeskörning, men det var nog inte långt ifrån. Blev ju lite trångt när den mötande bilen körde mitt på vägen. Man undrar ju hur folk fått körkort ibland! Finns de att beställa på postorder numera??


Igår var vi på 9-årskalas. Emil var jätteblyg i början, men sen när vi skulle åka hem hade han blivit varm i kläderna och ville inte alls åka hem.


Hästarna fick sova ute i natt för det ska tydligen bli riktigt pissigt väder i veckan med mycket regn. I eftermiddag/kväll ska det börja regna, så då får de komma in då istället och stå inne i natt. Längtar lite till minusgrader och snö nu.


Vi har fuskat lite i helgen och bytt till julgardiner i köket och Emils rum och satt upp adventsstakar och julstjärna i magasinet. Det behövs för lite mysfaktor i allt ruggväder och mörker!!
Längtar efter att få julpynta lite mer och fixa julgranen.


En annan sak. Idag är det tyst minut kl 12 hos oss pga terrordåden i Paris. Helt ok.
Det som inte är helt ok är varför nästan varenda en man känner på facebook lägger ut en profilbild med franska flaggan. VARFÖR??? Varför känner man att man måste visa att det är fel med terrordåd? Tycker inte i princip alla det? Måste man ändra profilbild för det? Nä, här ändras den inte.
Jag tycker absolut synd om alla som har drabbats, men jag tycker också synd om alla oskyldiga som drabbas av krig, svält och sjukdomar. Men om jag ständigt ska ändra min profilbild för det så hinner jag ju inte göra annat... Därmed inte sagt att jag INTE har medlidande med de drabbade i Frankrike. Jag tycker bara det är konstigt att det är så viktigt med att visa någonting självklart på facebook.
Så tycker jag. Tydligen tycker 95% av de jag känner annorlunda :-)

Inga kommentarer: