19 november 2015

Vilken tur!

Igår kväll hittade jag ena hästen med halvöppet rinnigt öga. Såg ingenting som var fel när jag försökte kolla och spolade ögat med en massa natriumklorid. Inte ett dugg uppskattat av hasten, men jag var glad att det inte var den andra hasten för det gick relativt enkelt att få greja med ögat i alla fall :-)
Mejlade genast chefen och meddelade att jag ämnade jobba hemifrån idag för att kunna ringa hem veterinären på en akuttid. Först kritiserade jag hans omdöme under dagen och så tog jag mig friheter att planera hemmajobb på kvällen. Hehe, hoppsan då. Men jag får nog inte sparken än på ett tag... hoppas jag ;-) Jag är ju en nyckelkompetens, hahaha ;-P  (Det gäller ju att göra sig oumbärlig!)


Men så imorse när jag skulle morgonfodra så såg ögat helt ok och normalt ut. P U H!!
Vilken tur! Så det var bara att rota fram en matlåda ur frysen och kasta på sig jobbkläder. Inga mysbyxor eller onepiece... Men skönt att slippa ta ut veterinären!


Så istället för att sitta och glo på datorn hemifrån har jag istället suttit på jobbet och glott på datorn här. Inte jobbat med samma sak, men det var datorjobb här också. Så nu är jag trött i både huvud och ögon. Längtar efter att få åka hem!


Skulle vara duktig och ta mig ut på en lunchpromenad eftersom jag suttit still hela dagen och det lilla dagsljus som är måste man ju ta tillvara. Det är ju mörkt när man åker hemifrån och mörkt när man kommer hem. Men det blev bara en kort promenad. Det regnade. När ska det komma snö egentligen?! Jag vill ha vinter NU!!


Inga kommentarer: