11 november 2015

Leos

I fredags röjde vi på Leos lekland. Emil jättenöjd och hade en rolig dag. Gissa om jag blev förvånad när vi åkte ner för första rutschkanan och där stod inga mindre än: Lisa, Linus, Amanda och Lukas!
Hur stor sannolikhet är det?! Kul!!


I lördags började det. Höstregnet. Likt monsunregn... (ok då, jag överdriver lite).
Då inleddes årets vintervila. Paddocken är oridbar, det är mjukt på allas vägar och det är kolsvart ute om kvällarna. Så nu vilar de. Antingen till lucia eller ända fram till jul. Beror lite på vädret. Blir det tjäle och ev snö så det blir lite ljusare börjar jag nog rida vid lucia igen, men annars inväntar jag vinterväder. Tråkigt, men välbehövligt med vila. För mig. Hästarna behöver egentligen inte vilan i år, men JAG behöver den. Måste fixa klart med julklapparna och planera julmaten.
Nu håller vi tummarna för lite tjäle och lite snö!!!


Finväder idag, ska se om jag hinner med en lunchpromenad!



Inga kommentarer: