13 november 2015

Fredag igen!

Fredag och det är mormors födelsedag!
Hon ska firas idag på eftermiddagen och jag är MYCKET nyfiken på om de lyckats sätta 93 ljus på tårtan ;-) Kanske får man en marschall när man är över 90?! :-P


Kvällarna rusar fram fast det är vintervila. Mockning, höpackning, vattenfyllning etc tar sin lilla tid även om man inte rider. Tycker ändå att det är värt det så att hästarna får sova inomhus. De ligger ju ner i boxarna båda två och ute finns ju inget torrt och bra ställe nu när uteboxen är stängd för säsongen. Så de får sova inne eftersom det är uppskattat.


Jag tror att jag har koll på alla julklappar nu. Wohooo. Allt är inte inköpt, men jag har en plan :-)
Hade varit trevligt om man hade haft lite mer lön så att man kunde shoppat loss ordentligt, men nu får det bli som det blir. Den här månaden räckte inte ens pengarna till mat, än mindre till julklappar.


Måste ta och skriva mig en "att-göra-lista" snart. Glömmer konstant hälften... Längtar efter lite julledighet och bestämde mig nyss för att ta några dagar till i början av nästa år. En av fördelarna med att bli äldre är att antalet semesterdagar utökas. Nästa år får jag 4 dagar till!


Igår kväll hade vi en jättefin råbock alldeles utanför toafönstret när vi skulle gå och lägga oss. Lite häftigt att kunna stå och se på honom när man borstar tänderna :-) Tur att vi bor på landet!!

Inga kommentarer: