12 januari 2015

2015

Ja, dåligt bloggat var det här :-)
Har ju haft långsemester över jul och förra veckan hann jag med en sväng magsjuka. Tjoho...
Men nu är jag på jobbet igen.
Det märks att jag inte varit här på ett tag... Jag DRUNKNAR i saker att göra... men det får ta den tid det tar. Chefen sa (på skoj) att jag får nog stanna här hela veckan utan att åka hem om kvällarna. Hmm, njaaae. SÅ dedikerad till mitt jobb är jag ju inte riktigt!


Emil fick en massa julklappar. En del mer uppskattade än andra. "Snoräj" ligger högt upp på topplistan. Det är hans snowracer :-) Det är lika kul att åka snowracer som att åka traktor och det är ett väldigt bra betyg det!
I lördags var vi på julgransplundring. Roligt att få springa runt runt, leka, busa, äta tacos och godis och träffa en massa människor och en fin hund tyckte Emil. Ja, hans föräldrar hade såklart också trevligt!


Nu har det ÄNTLIGEN kommit en massa snö. 1-2 dm i helgen och idag snöar det ännu mer! Jippiii. Hoppas att det inte blåser idag i alla fall så att inte vägarna driver igen och att jag tar mig hem från jobbet. Imorse hade vår väg stora snödrivor. Som tur var så var snön relativt lätt så det gick bra att köra rakt igenom. På åkrarna runt vårt hus finns inte mycket snö alls för den blåste ju nästan storm igår så all snö samlades hemma hos oss, på vägen, tomten och i hagen.


Saker som Emil säger/gör numera:
Han masserar axlarna (i ca 2 sekunder), sen lutar han sig fram, tittar på en och frågar "bra?"
"Vilken fart!" när han åker förbi i full rulle på sin lilla blå bil.
Apelsiiiin - clementin
Bullbyyn - Bullerbyn
Han vet vad alla fingrarna heter (tummetott, slickepott, långeman, gullebrand och lilla vicke vire) men har svårt att komma ihåg vem som är vem :-)
Köra ratten - han vill då köra bil, bilspel på Arnes dator.
Han vet numera vad hästarna heter: "Kolbun" och "Beler" (hyfsat nära ;-) )
Mo poblem - no problem
Ajnåou - I know
Han kan ta i hand och säga goddag goddag, Emil heter jag. Trevligt träffas. Funkade inte i praktiken i lördags då han blev lite blyg i början när han skulle hälsa på folk... men snart så :-)
Gävmaskiiiiiiiiiiiiiin - grävmaskin
Hans nya favoritprogram är Stadens hjältar som finns på youtube och handlar om några utryckningsfordon.
"Emi ha gooodis" eller "jag också ha sån" om han tror att man har godis.
Öl - ja, det är julmust det... "Gott" säger han när han smakar (fast han skrynklar ihop hela ansiktet :-D )

Inga kommentarer: