16 januari 2015

Storm och magsjuka

Jag måste bara börja med att tipsa om den här bildserien om pojken och hunden.
Klicka på länken och kolla! En mamma som fotograferat sin son och hund som sover tillsammans.


Igår hade jag förberett allt för att hinna med att rida efter jobbet. Det var nymockat i stallet, vatten påfyllt och klart, jag hade jobbat över både tisdag och onsdag och slutade tidigare igår.
Sambon kollade väderprognosen i förrgår och sa att det blir hyfsat imorgon (alltså torsdag) men sämre och blåsigt på fredag.
Igår...det blåste rätt igenom till och med dunjackan och regnade. Så med tanke på att vädret skulle vara hyfsat igår och då blåste det så öronen nästan fladdrade av huvudet så ser jag inte direkt fram emot kvällens väder...!!


Tack vare detta hade vi lite fritid igår så vi hängde en stund i soffan framför tv:n och sen gick vi och la oss riktigt tidigt för en gångs skull.
22:10 var det slut på friden. Jag hade PRECIS somnat. Då kaskadspydde Emil ner hela sig, sängen och halva golvet. Jag badade det stackars barnet och sambon sanerade resten. Tjugo över fyra vaknade han igen och sen dess har jag varit vaken. Vi bestämde att sambon fick vara hemma med Emil idag så jag åkte lite tidigare till jobbet för att förhoppningsvis också kunna åka hem lite tidigare idag.
Håll nu tummarna att vi båda klarar oss från magsjuka. Sambon råkade slicka på ett finger när han skulle öppna en påse mitt i själva saneringen så jag misstänker att han lär bli dålig han med... men jag vill inte! Var ju bara en vecka sen jag var magsjuk :-S (visserligen lindrigt).


Nä, dags att dra igång den här arbetsdagen då! Det är FREEEEEDAG!!! :-)

Inga kommentarer: