26 januari 2015

Långhelg, halsont och många bollar i luften

Har haft långhelg. Var hemma torsdag och fredag med magsjukt barn. Eller magsjuk och magsjuk... Tror att magen mest har varit i obalans efter förra veckans magsjuka. Men han blev ju hemskickad från dagis i tisdags så bara att gilla läget.
Vi har åkt snowracer och målat med vattenfärger och kritor.
Emil kom på den briljanta idéen att dra av sig pyjamasbyxor och blöja mitt i natten så att han kissade ner hela sig och sängen. (Suck) Vi överlistade honom dock och satte blöjan bak och fram så att kardborrflikarna hamnade på ryggen istället för på magen. Sen fick han även sova i felvända mysbyxor som vi knöt i ryggen på honom så att han inte kunde dra ner dem över höfterna. 1-0 till oss än så länge :-)


Red jättemysiga ridturer (i nysnö) på båda hästarna. Gjorde en spontan passläggning på Kolan och uj uj vad han blev pigg. Han var ju väldigt pigg redan innan så det var ju inte så genomtänkt att göra passläggning kanske... Han skrittade i piaff hemåt sen ;-)
På rundan igår fick han trava och galoppera i nysnön bortåt. Tänkte att vi kan nog trava lite hemåt också. Jo mors. Två travsteg så kände jag hur han drog in rumpan och laddade. Så jag hade väl 4 millisekunder på mig att hejda glädjeutbrottet och jag hann... :-D Så det blev tölt hemåt istället så att jag kunde få vara med och reglera tempot lite.


Vi har fått vildsvin hemma nu. Inte långt ifrån oss alls har de upptäckt ett gryt med kultingar. En hund hann bita ihjäl 3 kultingar, Så nu får man vara på sin vakt så man inte skrämmer någon vildnasse i skogen...


Trött som sjutton är jag. Vaknade med halsont... Blää jag viiiiill iiiiinteeeeee!! Har inte TID att vara sjuk. Inte lust heller. Hoppades att det skulle gå över efter frukosten. Nu hoppas jag på efter lunchen.


Gjorde som vanligt på jobbet imorse. Slängde upp en massa bollar i luften och nu ska jag ägna resten av dagen åt att försöka fånga dem (innan de studsar av planen...).
Kanske inte borde ha startat så många projekt samtidigt?! Nåja, dagen går ju fort på det här viset i alla fall. Väldigt fort...! :-)

Inga kommentarer: