21 december 2014

Hejsan hoppsan fallerallera...

Jag har världens bästa hästar!!!
Tidigare i veckan så strulade fodergrinden ena dagen. Sambon slutade som tur var tidigt och såg att grinden inte hade öppnats. Han kunde då konstatera att lunchhöet var borta trots det?!?
Så han gav dem nytt lunchhö och ingen av oss tänkte väl mer på det mer än att det förmodligen hoppat in nåt av rådjuren och ätit ett skrovmål.
Idag när jag och Emil var ut och hälsade på hästarna så såg jag att en stolpe upp mot skogen var knäckt så att staketen var väl...tja...5 cm högt på sin höjd.
Där har mina små guldklimpar gått förbi i flera dagar utan att göra någonting dumt. P U H!
Mycket tacksam att de inte bestämt sig för att rymma i det här massiva kolmörkret. Inte det lättaste att hitta 2 svarta hästar i kolmörker...
Så idag fick vi laga staket. Gick bra för det var inte tjäle längst ner i stolphålet. Man ska ha tur ibland.

Hade däremot inte så stor tur med Kolan igår. En tappsko på vänster fram och höger framsko satt och dinglade på en enda söm så den var ju bara att plocka av den också. Så nu stapplar han fram i hagen och väntar på att hovis ska dyka upp och slå på dem. I natt blir det hovvila inne i boxen. Hoppas att det kommer lite snö så att det inte är lika knöligt i hagen. I och för sig ökar risken att det blir halt och att han kan fläka sig...

Igår var också lilla julafton. Emil och jag var till syster yster och firade lite jul. Jättemycket god julmat och paket i stora lass. Emil tyckte att marsvinen var lite läskiga :-)
Johan gjorde tydligen stort intryck på Emil för han pratade om "Joann" imorse, men när sambon frågade om han träffat min syster också så sa Emil nej...

Emil vet vad hästarna heter nu men det är svårt att uttala Brellir. Kolbrúnn heter "Kobunn". Good enough :-)

Känner mig frisk igen förutom lock i öronen som är i olika grad irriterande olika tider på dygnet. Ibland känner jag mig lite som en guppy...
Nu är det mesta gjort inför julen. Några klappar kvar att slå in och så ska det göras lite sill, griljeras skinka och göras jansson frestelse. Annars är jag redo för julmys!

Inga kommentarer: