30 januari 2015

Freeeeeedaaaaaag

Taket är målat.
Garderoben är grundmålad.
Fönsterkarmar etc målade en gång (sista strykning ikväll).
Spacklade väggar.
Ikväll återstår slipning och målningsarbete, sen är det dags för tapeter. ÄNTLIGEN!! Som jag har väntat på att få renovera just det här rummet.
Vi köpte tapeterna för 4, snart 5, år sen. Men alla andra rum var tvungna att renoveras innan för att minimera flyttandet av möbler och annat. Men NU är det alltså äntligen dags.


Har glatt hoppat i på djupt vatten på jobbet. Arbetsmiljöfrågor och samverkansgrupp och en massa annat som jag ju egentligen inte har tid att engagera mig i. Men det är ju ingen annan som gör det så... Oh, well det ordnar sig nog :-)
Men just nu ångrar jag lite att jag inte höll mun igår. Jaja. Kunde bara inte låta bli att ifrågasätta.
Våra gamla skyddsombud (en går i pension snart och en är avskedad) kan skrämmande lite. Jag kan heller inte särskilt mycket, men tydligen mer än dem :-/
Arbetsgivaren (båda cheferna) har väldigt dålig koll också.
Så vi är lite som Titanic. Osänkbara, eller hur var det nu igen ;-)



Inga kommentarer: