14 oktober 2014

Oktoberhelg

Lördagen bjöd på härligt höstväder. Hann rida ut på båda hästarna i skogen. En före lunch och en efter lunch :-)
Såklart skulle Emil också rida så det var bara att börja med det. Kolan fick ställa upp och gå fram och tillbaka till huset och sen ner till postlådan och tillbaka, sen släppte vi av Emil vid huset där han fick gå in till pappan igen så att jag kunde rida iväg. Sista helgen innan älgjakten... Nu törs man inte visa näsan i skogen för nu är de väl som mest skjutglada ;-)


Efter ett kort besök av svärföräldrarna tog Emil och jag en sväng i hästarnas hage och plockade med oss lite höstpynt. Fina löv, kottar, nypon och någon enkvist, som vi sedan pyntade en ljuslykta med.
Eller...egentligen en vas som vi ställde ett ljus i och pyntade runt ljuset.


I söndags slappade jag mest i soffan. Riktigt skönt faktiskt. Kände mig inte alls i form och ute vräkte regnet ner. Hästarna fick stå inne hela eftermiddagen och kvällen och gå ut sent på kvällen när det slutat regna.


Igår var det nära. Riktigt nära. Slant med skalpellen och kom på kollisionskurs med vänsterhanden. Men jag hade sån TUR att jag strimlade vinylhandsken (som ändå sitter rätt tajt på fingrarna) utan att göra en skråma på fingret. P U H. Nära ögat (eller...tja, fingret då)...








Ordlista:
Lulet (tungan åker lååångt ut på båda L:en) - hjulet
Gillja - Det är jag det :-)
Nissån - Herr Nilsson (Pippis apa)
Gobenn - Lilla Gubben (Pippis häst)
Det är väldigt mycket Pippi just nu. Det första han säger när vaknar på morgonen är "Pippi" eller "titta Pippi".


Igår sa han en hel mening igen. Eller nästan i alla fall. "NU pappa kom."
Annars har han ju sagt Mamma Volvo komma. Alltså att jag kom hem i volvon :-)

Inga kommentarer: