10 oktober 2014

Groggy

Tur att det är fredag när man är trött på gränsen till vimmelkantig.
Tur också att det är 60-årsfirande med tårta på förmiddagen eftersom jag inte har någon lunch idag.


Vi tog emot förvaring i logen igår så det blev seeeent innan sambon kom in. Själv passade jag på att laga 2 eksemtäcken när Emil hade somnat. Skönt att ha det fixat. Hoppas att det blir kallare snart. Gärna frost flera nätter :-)
Vore skönt att få packa undan täckena för den här säsongen!
Igår fick hästarna stå inne hela em och kvällen (regn), men fick gå ut sent och vara ute i natt (inget regn). Blir lite olika pga vädret :-)
Ska väl stänga igen den bortre grinden till enbackshagen i helgen. Är ju kolsvart om kvällarna så är de där borta så hittar man dem knappt. Nu kommer de ju visserligen till 99% om jag ropar på dem. De vet ju att det vankas godsaker när man kommer hem på inkallning...
Men jag föredrar om de bara går på vallen och i vinterhagen nu på vardagarna. Snart är det väl dags att bomma igen sommarhagen helt för den här säsongen.
Tråkigt för hästarna kanske, men nu ska jag kanske äntligen få bukt med Brellirs stora gräsmage :-)


Sista helgen i "frihet" nu då, sen är det älgjakt ett tag framöver så då håller jag mig på vägarna så mycket det går. Man vill ju inte bli misstagen för att vara älg... Nu hoppas jag visserligen att de har så pass fri sikt att de inte skjuter en "älg" med reflexjacka ovanpå, men det är ju dumt att chansa ;-)



Inga kommentarer: