23 oktober 2014

Jobbelijobb

Har huuur mycket som helst att göra på jobbet denna vecka.
Hann ändå med att vabba med en förkyld Emil igår. Men idag och imorgon är det full rulle för att hinna klart med det som måste ympas om före helgen.
Som om det inte räckte så har jag två till 100%-jobb som väntar på att jag ska ta itu med dem.
Försökte få cheferna att ange prioriteringsordning, men nä ALLT är viktigt OCH bråttom. Det där får du planera själv. Ehh ok... så då blir det alltså fel hur jag än gör :-/ Nåja, kan ju inte annat än jobba och just nu går det här projektet före.
Sambon har varit hemma med Emil fredag, måndag, tisdag och idag. Nästa gång Emil är sjuk gissar jag att det är min tur att stanna hemma ;-)


Igår var det nollgradigt på kvällen. Längtar efter lite minusgrader nu och gärna lite snö så det blir lite ljusare. Hästarna går fortfarande på vallen för att skona vinterhagen lite, men de äter hösilaget med god aptit.


Emil kommer med nya ord varje dag nu: bygga, laga mm. Han pratar även längre meningar som mamma komma Volvo. Emi titta Pippi. Nalle ha droppar.
Igår hade det "ramlat" ut några cd-skivor på vardagsrumsgolvet medan jag höll på med middagen. När jag sa till Emil att han ju inte fick leka med dem så skyllde han på Nalle. Hmm... Han är olydig den där Teddybjörnen... ;-)


I söndags var vi på 101-årskalas. Arnes mormor som fyllde år. Det är inte ofta man får sjunga "javisst må hon leva uti tvåhundra år"!
Nä, nu är det slut på stillasittandet - tillbaka till labbänken!

Inga kommentarer: