3 juni 2014

Vilda djur

Grannarna är inte förtjusta i vare sig lo eller varg, men jag gillar att de finns i närheten. Så länge de låter bli alla tamdjuren så är det ju häftigt att få ha dem så nära.
Inte lika coolt att vi nu har en björn i skogarna... Det är onödigt spännande tycker jag. Jag brukar ju gå med Emil i skogen när vi är ute och promenerar. Känner mig trots allt liiiite säkrare om jag sitter på hästryggen för jag inbillar mig att vi ska hinna galoppera hem till säkerheten.
I torsdags var det en (jägare sägs det) som såg en björn på 30 meters avstånd bara 2 km hemifrån.
Hästarna levde imorse i alla fall... :-S

Hoppas att den vandrar vidare. Den får gärna bo i skogen någonstans, bara det är långt ifrån oss och mina skogsvägar.

Igår blev det en kvällstur på hästryggen. Syréndoft, liljekonvaljer, en älgko och en underbar sommarkväll. Om folk som inte rider bara visste hur mycket de går miste om!!!

Lämnade en något gladare Emil på förskolan imorse. Hans kompis var där, så idag såg han bara lite småledsen ut när jag gick men inga tårar och skrik i alla fall. Skönt att kompisen var där :-)
Nu är det bara några timmar kvar innan jag får hämta honom!! Sååå roligt att hämta. Sen är det sambon som hämtar resten av veckan. Utom fredag då för då är vi ju hemma och lediga!

Skulle ha jobbat med chefen imorse. Väntade och väntade och väntade. Till slut började jag med ett annat projekt. Nu är det lunch och jag har fortfarande inte sett till chefen... Alltså det där med folk som inte kan PLANERA. Det gör mig GAAAAAAAAALEN.
Allt blir ju SÅ ineffektivt! Gah!

Ska snart ta mig en promenad och inkassera några labkataloger och en gratisglass.
Friskluft och glass på arbetstid. Inte helt fel ;-)


Uppdatering: Tydligen red jag inte alls långt ifrån björnen igår kväll. Spännande med Brellir som ganska ofta ser spöken i skogen. Jag brukar tänka att jaja, antingen är det hjärnspöken eller lodjur. Men nu kanske man ska vara lite försiktigare? Björn är ju inte så kul att få i bakhasorna...

Inga kommentarer: