10 juni 2014

Suck och mutter

Blev väckt halv fem imorse. Inte av sonen, inte av sambon som började snortidigt utan av några j-a skator som kraxade och kraxade och kraxade utanför. Fick yrvaken upp och stänga sovrumsfönstret för att sen försöka få några minuters mer sömn innan klockan ringde.
På jobbet ringer dörrklockan och jag avbryter det jag håller på med för att gå och öppna samtidigt som jag funderar över vad det är för en leverans. Kan inte minnas att jag beställt nåt som borde komma nu. Nä, då är det chefen som glömt nycklarna. Så istället för att gå runt 15 meter till en olåst dörr så ska folk springa för att han glömt sina nycklar *mutter och morr*.

Nä, nu ska jag nog ta en paus och sätta mig i solskenet och blunda lite ute på altanen och se om fina vädret kan få mig på lite bättre humör!!

En riktig humörhöjare är i alla fall att lämna sonen på dagis där både han och bästa kompisen skiner upp och skrattar och börjar leka direkt när de ser varandra. Härligt med ungar som gillar varandra. De är så ärliga ju och inte falska på något sätt som en del vuxna är. Ungar - antingen gillar de en eller inte. De fjäskar inte för att sen prata skit om en när man går därifrån.

Emil: "gågå" betyder att man ska gå (framförallt när pappa busar med honom och han springer till mig för att få beskydd, då puttar han på pappa med handen och säger gågå).
Han börjar bli bättre på att förklara också. Lamla. Bil. Däää. Betyder att han ramlade av bilen och så pekar han var det hände. Samma sak med ajjj, däää (pekar var det gör ont), däää (pekar på det som gjorde illa honom).

Inga kommentarer: