23 juni 2014

Snart är det nytt halvår

Midsommar firades med mamma, mormor, sambons föräldrar, sambons syster och svåger och sambons systerson med sin son. Ja, Emil var ju också med såklart och jag och sambon :-)
Vi åt sillunch utomhus, men sen flyttade vi in i värmen.

Nu är det så där hängigt igen. Dåligt blodvärde så ska väl skärpa mig och äta de där järntabletterna ett tag till.
Somnade på soffan både på förmiddagen och eftermiddagen på lördagen och på förmiddagen igår.
Idag är ögonlocken på halvstång. Men jag har inte somnat på jobbet! Än...

Imorse vaknade jag FÖRKYLD. Tror jag. Kan ju vara gräspollenallergi också. Men känns lite torrt i halsen. Det brukar det ju inte göra vid allergin. Tja, det är ju några dagar kvar på det här eländiga halvåret. From 1 juli MÅSTE jag få ett bättre halvår. Kan omöjligt vara lika sjuk/hängig som det här första halvåret. Det får räcka nu faktiskt! Har lyckats få frikort i år igen *suckar*. Himla bra att det finns, men himla synd att behöva utnyttja det. Så skulle nästa halvår bli lika illa som det här så kostar det i alla fall ingenting med sjukvården ;-)

Möttes av vattenläcka och strulande klimatrum på jobbet imorse. Tjohoo. God morgon liksom.
Nåja, min insats denna gången bestod ju i att felanmäla bara så det var ju överkomligt.
Så mestadels har jag hunnit jobba med det som var på planeringen för idag.

Åt sill till lunch. Idag igen. Nu är det sista gången på länge som jag äter sill. Så less på det nu. Imorgon blir det annan lunch!

Inga kommentarer: