12 juni 2014

Fredag!!!

Idag har jag fredag! :-D Jag är ju nämligen ledig imorgon...
Natten till igår bjöd på magsjuka hos Emil och vi sprang halva natten. Sambon sanerade Emil (dusch och klädbyte). Jag sanerade sängen (byte av papperslakan - tack och lov för att vi hade sådana som skydd för madrassen!- och sängkläder + nappar).
Hann sova knappt 2 timmar och sen var jag vaken till ca 4:30 innan jag lyckades somna. Halv åtta kom arrendatorn och besprutade åkrarna. Väckte både oss och lillkillen. Tjoho.
Emil sov 4 timmar på dagen, vi sov ingenting. Gissa några som var trötta på kvällen...

Hann ändå vara lite effektiv medan Emil sov. Hann rida båda hästarna och spola av båda med slangen. Gick riktigt bra efter lite övertalning. Med tanke på att jag behövde hjälp att hålla Brellir när han skulle svampas av för 3 år sen så är jag riktigt nöjd med framstegen. Även om han stod som en sågbock med frambenen framåt och bakbenen utsträckta bakåt och var allt annat än avslappnad så stod han i alla fall still och accepterade det hela till slut.
Lagade eksemtäcket och hann även måla ett fönster och skrapa en fönsterkarm och måla den också med grundfärg.
Hyfsat nöjd med gårdagen.

Imorse bjöds det på trötthet (kommer nog efter sen igår) och en bajsblöja modell XXL. När man har tidspress på morgonen är det inte ok med en sån. Lämnade i alla fall en glad liten kille på dagis. Tillsammans med sin bästa kompis får han nog en rolig torsdag. Imorgon är han ledig och hemma med mig eftersom dagiset har stängt.
Nu ska jag fortsätta jobba!

Inga kommentarer: