17 juni 2014

Magsjuka in the house

Fredagen den 13:e skulle jag vara ledig. Jag och Emil hade storslagna planer. Som sket sig totalt när jag vaknade halv fem magsjuk.
Mådde så fruktansvärt illa hela fredagen och sprang på toa stup i kvarten.
Sambon som är en "nyckelkompetens" och inte kan vara hemma från sitt jobb åkte iväg till sitt jobb och lovade försöka komma hem efter första passet. Han blev avlöst och kom hem efter 4,5 timme men det var nog bland de längsta timmarna jag varit med om.
Låg på soffan och trodde jag skulle dö och räknade minutrarna tills sambon skulle kunna komma hem. Jag satte Emil i köket med vatten och en macka, sen fick han klara sin frukost på egen hand för jag fixade tyvärr inte att se honom äta. Han skötte sig galant och tappade bara en liten liten bit macka på golvet. Annars stod vattenflaskan på bordet och haklappen låg snyggt och prydligt i en liten hög bredvid flaskan :-)
Lyckades byta en - ursäkta det ofräscha som kommer här - överfylld blöja med flytande bajs, som svämmade över på magen, ryggen och rann längs hans ben ner på foten. Hur jag lyckades med det utan att kräkas förstår jag inte, men jag överlevde.

Var lite smårisig på lördagen också, men på söndagen var jag frisk.
Då hann vi städa huset, rida båda hästarna, skrapa fönster, klippa hela gräsmattan och gå med grästrimmern ett tag. Var lite matt på kvällen, men kanske inte så konstigt efter 2 dygn i soffan.

Igår var det sambons tur så inget jobb för mig. Var rätt slut efter helgen så fick inte mycket gjort. Hann ju inte sova mer än 5 timmar på natten heller, det kanske bidrog lite till tröttheten?
Skrapade lite fönster medan Emil sov i alla fall.

Idag är jag på jobbet. Försöker jobba ikapp det jag skulle gjort igår. Ligger ju efter sen förra veckan då jag var hemma med Emil på onsdagen när han var magsjuk. Men snart ska jag väl vara ikapp!
Kanske inte idag, men innan veckan är slut så.

Ligger efter BIG TIME i min planering. Skulle ju handlat inför midsommar i fredags och förberett en massa i helgen, men det har det inte blivit någonting av med. Vet inte när jag ska hinna förbereda.
Hatar ju att handla när alla andra sega människor ska midsommarhandla. Tar ju såååån tid.
Nu vet jag inte ens när jag ska hinna in på affären, för jag ska hämta lillskrot varenda dag.
Oh well - vem behöver ägg eller potatis eller grädde och sånt på midsommar. Vi kan ju alltid äta makaroner och ris :-/

Får väl skala ner lite på det vi tänkt fixa. Det blir ju midsommar ändå :-)

Inga kommentarer: