19 april 2012

Nästanhelg!

Eller...tja, det är torsdag i alla fall!
Äntligen är det vår. De har ju hotat med snö imorgon, men jag låtsas inte höra.
Blir nog en "paniksemesterdag" imorgon om jag vaknar upp till en vit snöstormsdag, för jag har ingen lust att ut och halka omkring med sommardäck då. Undrar vad chefen säger om en sån sak... :-S Men det kanske inte ens kommer någon snö. Det blir ett senare problem i så fall!

Den här vintern är nog historisk! Varken jag eller sambon har haft minsta lilla förkylning på HELA vintern! Det har nog ALDRIG inträffat förut!!! Hoppas att det är en ny vana ;-)

Hästarna var extremt gosiga igår, jag tror att de tycker att jag jobbar lite för mycket istället för att vara hemma och umgås med dem... Jag var ut i ladan i ett ärende igår (laduporten öppnas inifrån hagen) och när jag skulle gå ut igen såg jag bara ett stort svart lurvigt ansikte när jag gläntade på porten. Där stod Brellir och försökte spana in genom gluggen var jag hade tagit vägen :-) Kolan stod 2 meter därifrån, också han med spetsade öron.

Jobbmotivationen är inte på topp, tur att det snart är helg! Nä, nu är nog fikarasten slut. Åter till labbet...

2 kommentarer:

C sa...

Men bara nästan!!! Nära-skjuter ingen hare:-)

G. sa...

Men jösses, vad du var snabb att svara då - jag hann ju inte ens skriva själva inlägget ;-)