3 april 2012

En sån där dag

...då man inte borde ha lämnat sängen på morgonen.
Började lite på jobbet med att jag skulle ladda en massa prover på geler.
Insåg att de sista proverna hade jag visst inte hunnit rena i fredags.
Vad BRA att jag skrev en liten notering så att jag kom ihåg det på måndagen - not :-(
Så fick rena de sista proverna och ska köra dem på gel idag istället.
Sen åkte jag till Jula. Skulle handla eluttag, men de vi skulle ha var slut och dessutom på väg ut ur sortimentet så de skulle inte få hem dem igen. Fanns inga alternativ.
Åkte vidare till ICA. Mycket folk. Självscannade. När jag var nästan färdig och så långt bort som möjligt i affären tog batteriet i scanningsdosan slut. Bara att traska tillbaka till ingången och få den utbytt. Sen skulle jag betala. Då fungerade inte ICA-kortet. Den vägrade registrera kortet. Fick tag på personal som hjälpte mig. Hon lyckades inte heller så jag fick byta apparat. Då gick det. Hann fortsätta 3 sek så ville den att jag skulle tillkalla personal. WHAT?? Det enda jag handlat var ju cider. Vanlig cider :-o
Nåja, till slut kom jag ut i alla fall. Åkte hem, packade in alla varor, letade efter min mobil, startade pannan som slocknade... Ner igen och startade om den. Letade överallt efter mobilen. Gick ut till bilen och kollade om jag mot förmodan glömt den där. Nix. Tänkte fortsätta ner till hästarna och ge dem kvällsmat. Då ser jag att det ryker ur skorstenen - tjohooo, äntligen något som fungerar :-) Går två steg mot stallet och tvärstannar. FAN. Spjället. Lämnade ju spjället öppet och blir det för varmt bränner man sönder rökgastermometern. Bara att knata in och stänga spjället igen. Ut och kvällsfodra. När jag kom in igen provade jag ringa efter min mobil (som såklart fortfarande var på ljudlös signal...). Tack och lov vibrerade den och jag hittade den. Det visar sig att jag har tappat den när jag bar den, posten, väskan från jobbet, matkassar etc och den landade på skorna så jag hörde inte ens att jag tappade den. Sen hade den ställt sig på högkant mellan 2 skor. Svart telefon bland svarta skor... den kunde inte ha hittat ett bättre gömställe ;-)
Där någonstans tyckte jag att det var en lämplig idé att INTE tapetsera någonting igår kväll... med tanke på allt strul.

Inga kommentarer: