23 april 2012

Hiss och diss

HISS
Hissar att det bara är 12 veckor kvar till semester nu! Låter i och för sig långt med 3 månader, men det går ju rätt fort!! :-) Till helgen ska det komma lite sol och värme också!
Uppdatering: Man ska inte lyssna på andra... nu när jag kollade vädret själv så var det ju inte alls så lovande inför helgen. Nåja, helg är ju alltid trevligt oavsett väder!


DISS
Inte första gången jag dissar Fjollträsk.
Hat är ett starkt ord, men jag HATAR verkligen att köra i Fjollträsk! Man har inte en susning om vart man ska. 4 mil senare kom sambon på att han kunde ju köra om så jag slapp svänga åt både höger och vänster och köra rakt fram i varenda korsning *tumme upp på det, bättre sent än aldrig*. (Vägskyltar är ju onödigt att sätta upp tydligen)
Det var sista gången jag tänker köra i Fjollträsk utan GPS. Eller inföding (jo, du räknas hit syster även om du inte är född där. Du BOR ju i Fjollträsk! *ryser och tycker synd om er* ;-) ).
När vi kom till Fjollträsks utkanter hittade jag äntligen hem igen!

Inga kommentarer: