15 februari 2012

Svårt det där...

Förskyld, förkyldning...undrar om det är förkylda folk menar att de är? Eller??
Ibland tror man att halva Sveriges befolkning stod i rökrutan hela skoltiden ;-)

Haft en effektiv dag idag. Full rulle från morgonen med avbrott för lyxlunch på stan med bästa mamma :-)
Ikväll ska vi ploga. Snöade ungefär 1 dm i natt (blötsnö - var är minusgraderna?!) och nu har det småsnöat hela dagen. Men det har ju varit en otroligt plogningsfri vinter den här säsongen så man får ju inte klaga! Gillar att det fortfarande ligger snö och lyser upp lite om morgnar och kvällar.

Mötte en idiot på vägen imorse. Taxibil. Tydligen kan man inte köra bil ens om man har taxilegitimation (vet jag ju i och för sig inte om han hade, han kanske hade snott bilen?!). Vägen är smal och nydikad i höstas/vintras. Man kör alltså inte ända ut till dikeskanten för man åker inte "lite" i diket om man halkar av. Då ligger hela bilen på sidan om man kör för långt ut. Så jag ser honom när jag är på den smalaste biten och tänker att han är nog så smart att han stannar i kurvan där det är GOTT om plats. Nä, idioten kör 20 meter till och stannar snett framför min bil. Själv har jag stannat för jag vill inte ens mötas just där. Där står vi. Tydligen ska jag backa 90 meter istället för att han backar 20. Problemet är att det kommer 2 bilar till bakom mig. De vill inte backa. Framåt går inte att köra för där står en taxi... så jag backar och kör ännu lite längre ut, men inte mer än någon cm till får han. Jag har ingen lust att ligga i diket bara för att han inte hade vett att stanna där man KAN mötas. Så körde han förbi med några mm tillgodo mellan backspeglarna. Idiot!
Är ju inga problem att möta bussar, plogbilar, lastbilar på det vägen. Den som kommer först till ett bra mötesställe väntar in det andra fordonet. Funkar finemang. Taxichauffören var säkert en förrymd Stockholmare...

Något betydligt trevligare är att man kan leka med bilen nu. Lagom mycket snö och har man tur är det fritt från annan trafik och man kan passa på att sladda lite när man ändå svänger och ha lite kul :-) Me like!

Inga kommentarer: