9 februari 2012

Jobbtorsdag som vanligt

Status: Avundsjuk!
På vad? Sambon är hemma... Hemma är ett bra ställe. Mycket trevligt att befinna sig där.
Det gör inte jag. Jag jobbar. Tjohoo. Eh, tja jag försökte låta liiite positiv här men lyckades visst inte riktigt.
Men snart är det helg och man får vara HEMMA!!!

Tänk om man inte trivdes hemma... hemska tanke!
Lyckades vakna bara lite sent imorse. Väckarklockan ringde inte :-o Tur att jag vaknade ändå. Klockradion gick ju igång tidigare och jag stängde av den för att snooza lite till mobilen skulle ringa och kanske var det mitt undermedvetna som väckte mig när inte mobilklockan gjorde det.

Dagens väder: 13 minus imorse, lätt snöfall. Hyfsat vindstilla.
Dagens lunch: ost- och skinkpaj med kikärtsröra och avokado
Dagens kläder: jeans, fleecetröja med en extra fleecetröja ovanpå på jobbet. Det är KALLT i rummet jag jobbar i!!!
Dagens bil: min bil. Bilen med den bästa stolsvärmen! Kombin är avställd så den åker vi inte i nu.
Dagens bästa: det blir nog att få dra täcket ända upp till hakan och somna... :-)
Dagens middag: tänkte jag överlåta till sambon... får väl se hur det går :-P
Dagens borde: borde verkligen städa skrivbordet på jobbet. Men det får vänta en månad. Då kanske jag hittar lite ledig tid??
Dagens häst: Hinner/orkar jag inte rida båda ikväll är det Kolans tur.
Dagens fundering: Om jag inte skulle jobba med det jag är utbildad till, vad skulle jag jobba med då? Det tål att tänkas på :-) Har svårt att tänka mig ett jobb som jag gillar så mycket att jag frivilligt skulle vilja jobba längre än 65.

Inga kommentarer: