22 februari 2012

Halka

Århundradets värsta halka idag tydligen. Underkylt regn, inställda regionbussar, lastbilar som kört av vägen. Vi fick lastbilsleverans med varor idag och den killen hade glidit rakt fram i 2 korsningar fast han inte hade tänkt det.
Själv skulle jag ut en sväng med bilen på förmiddagen i jobbärende, men vi sköt på det till imorgon istället. Man vill ju inte få in en annan bil i sidan... :-/
Blir spännande att åka hem sen antar jag. Litar hyfsat på min bil för däcken är rätt bra, men jag litar desto mindre på mina medtrafikanter!

Pucko gjorde en blixtvisit hos oss imorse. In, glufsade i sig mat, sen "miaaaaaooooo". Betyder "uuuuuuuuut" för den som missat det ;-) Så man hinner knappt se röken av honom innan han försvinner ut igen. Igår kväll låtsades vi helt oförstående. Han gör det hela övertydligt genom att gå och "hämta" en, sätta sig vid dörren och vrålglo på handtaget. Sen vänder han på huvudet, tittar rakt på en och säger "miaaaaaooooo". Nä, men du kan väl vara inne lite sa vi och låtsades inte förstå. Han vann så småningom... Ingen vits att tvinga honom för han lägger sig ju i alla fall inte i soffan och vilar utan sitter bara i hallen och väntar på att någon någongång ska öppna dörren åt honom.

Inga kommentarer: