2 november 2009

Varför???

Varför i hela friden går det inte att nollställa spektrofotometern??
Ska kolla hur den mäter vid 240 nm. Ställer in den på rätt våglängd. Kyvett med medium i. Ber den om "autozero" och den talar glatt om: 6,622. Jaha?? WHAT?!
Jag vill att den ska visa NOLL så att jag kan mäta prover.

Nu säger den kloke: Starta om apparaten då.
Det har jag gjort FEM gånger! *Morr*

Strålande måndag. Jag är verkligen på toppenhumör!
Kom inte för nära idag...varning för forskaren...hon bits ;-)

2 kommentarer:

C sa...

Men du kan inte bita mig:-)

Finns det ingen Reset-knapp någonstans då?

Måndagar är sällan strålande, av någon anledning.
Håller dock tummarna blåa att P hittar hem välbehållen!!

G. sa...

Nope. Det sjuka är att jag kan nollställa på andra våglängder, men inte på 240 nm...

Jag också...ska nog försöka åka hem tidigare idag. Kanske hinna kolla dikena innan det blir mörkt.
Han har halsband med telefonnummer, men vet inte...kanske inte syns längre? Var ju längesen vi skrev lappen. :-(