18 november 2009

Mitt i veckan

Äntligen börjar helgen närma sig :-)
Hästen ser fortfarande lite förvånad ut när jag bara dyker upp och mockar och tittar till honom. Han undrar nog varför vi inte ska ut och springa.
Tittade på hovarna/hovskägget igår och kunde konstatera att även deras hage verkar ha blivit geggig nu. Man kanske måste sanera hovskägget så att han inte får mugg? Eller så håller man tummarna hårt hårt för att det ska bli minusgrader snart ;-)

Vi jobbar på att anpassa oss till att inte längre ha katt, men det går sisådär. Tittar efter honom på räcket varenda dag. Tittar när man kör in på gårdsplanen. I förrgår höll sambon på att köpa kattmat på affären av bara farten. Köttfärs kan man ju spara en liten bit av och ge...nä, använda allt. Tittar på hans stol i köket där han alltid låg. Koll på allt och alla och framförallt matskålen :-)

Har jobbat massor denna vecka. Skönt iofs med vintervila då man inte behöver skynda hem för att hinna med ridning innan hästarna somnar. Men den här tröttheten som inte verkar vilja ge med sig gör det ju inte lättare att jobba 110%...
Kan inte ta det lugnt heller för det är ju så himla mycket som ska hinnas med.
Så där...frukosten avklarad och nu får jag inte surfa längre.

3 kommentarer:

C sa...

Ja där ser du...Ni behöver verkligen en liten ny tisse som tassar omkring. Ska jag komma och släppa ut en hop med möss hos er??

Minusgrader lär vi få vänta på, men hört att vi ska få se solen i helgen. Törs dock inte hoppas för mycket, förens jag ser det!

Jobba lugnt...snart...snart fredag.

Ha en bästaste dag!

Kram

G. sa...

Näe *morr* Det ska du inte alls det! För då kommer jag med en flyttlåda full med spindlar i olika storlekar och former till dig som hämnd... ;-)

Jag har sett solen idag!!! På lunchen! Körde nästan av vägen i ren förvåning :-) "Kolla kolla kolla, soooolen....o blå himmel" :-)

C sa...

Nu är det ännu närmare helg:-)