1 november 2009

November är här!

Idag blev det en lugn dag.
Hann i alla fall med en skogssväng i skogen med K. Mycket skritt så matte kvicknade till i friska luften och sen när vi töltade lite på hemvägen längde jag sakta tygeln. När K upptäckte det längde han halsen och ökade samtidigt hastigheten. Upptäckte förvånat att matte inte protesterade. Kollade en gång till för säkerhets skull, men gick sen över i trav och ökade hastigheten ytterligare lite. Här började öronen fladdra fram och tillbaka och han var uppmärksam på om jag inte skulle protestera. Satt bara helt stilla och lät honom ha helt lös tygel. Han rullade över lite försiktigt i galopp och tog några försiktiga galoppsprång innan han hade konstaterat att jag inte protesterade då heller :-) Full galopp på lång tygel en liten bit och sen var både häst och matte nöjda med ridturen. Matte som fick sin skrittsväng i höstskogen och K som fick springa ;-)
Kunde inte låta bli att ta foto på hur leriga hovarna var... behöver jag tala om varför jag under den här perioden kratsar hovarna efter ridturen istället för före?!
;-) Men som tur var är resten av kroppen alltid relativt ren! Är ju bara lerigt längst upp mot stallet.

Inga kommentarer: