14 november 2009

Lördag mitt i november

Jaha, så bestämde jag hastigt och lustigt att hästen har vintervila.
Tittade ut imorse och såg att det regnade. Tänkte att det finns bara 2 alternativ: klä på sig och strunta i att det regnar och åka och rida eller ställa av honom några veckor. Så jag klädde på mig varma kläder och åkte till stallet. På vägen ut i hagen hann jag planera om, så nu har K vila i...2-3 veckor i alla fall.
Kan ju inte bara rida i paddocken varenda gång och nu är det ju så himla tråkigt väder i alla fall med regn och nollgradigt var och varannan dag. Bättre att han får gå omkring med sina polare i den otroligt fina hagen :-) Motion får han ju ändå och på 3 veckor hinner han inte tappa sin kondition.

Hämtade i alla fall in honom och passade på att brodda i förebyggande syfte. Snart är snön här och då slipper han halka i alla backarna i hagen.
Så resten av dagen ska jag tillbringa inomhus och städa och plocka lite. Välbehövligt och ganska avkopplande, men kanske inte lika mysigt som det skulle ha varit med en ridtur i skogen. Men jag får längta till jag sätter igång honom igen. Då är det förhoppningsvis snö! :-)

2 kommentarer:

C sa...

Hmm, jag brukar minsann få höra att det bara är att klä på sig regnkläder och bege sig ut!!:-)

G. sa...

Ja, meeeen...han måste ju vila före nyår för sen vill matte rida varenda dag ;-)
Jag HADE ju bylsat på mig en massa kläder och skulle ut i regnet. När jag insåg att det var mitt i november och i julhelgen vill jag att han ska vara i gång. Hög tid för vila alltså! Jag är ju lite ovan att planera in vila för han brukar ju vara skadad något under året och då vilar han ju då. Men nu har han ju blivit riden kontinuerligt i ett helt år!!! :-)