4 november 2009

P...

Det här är vad jag vill se när jag kommer hem!

Någon som trängs vid dörren för att få komma in först. Någon som springer slalom mellan benen så man nästan ramlar omkull. Någon som ligger helt avslappnad fast man springer rakt emot honom. Någon som mördar hallmattan, bara för skojs skull. Någon som ligger bredvid luftavfuktaren eller på badrumsmattan bara för att det är varmt och skönt just där. Någon som hellre dricker vattnet på golvet i duschen istället för i vattenskålen. Någon som när man trycker ner honom i golvet för att plocka fästingar, fixa med sår bara säger kurr kurr och tycker det är mysigt. Någon som är övertygad om att det finns kattmat i alla konservburkar. Någon som skräms tillbaka när man lekt kurragömma och skrämt honom. Någon som leker utan klor och utan att bitas hårt och som blir förskräckt om man säger aj. Någon som sitter på räcket och väntar på att få komma in...

2 kommentarer:

C sa...

Usch vad den där någon är saknad!!:-/ Blir alldeles ledsen när jag läser dina inlägg...Du LOVAR väl att höra utav dig om han kommer hem va???!!
Mina tummar får snart amputeras utav stasningsskada!!

G. sa...

Klart att jag talar om det!! OM han nu kommer hem...
A's kollega hade en katt som efter 7 (!) år helt plötsligt kom hem igen. Men...vår katt är ju kastrerad och extremt hemmakär... Tror inte på frivillig rymning.