16 november 2009

Ofrivillig sovmorgon

Så började morgonen... Man kan ju tycka att det skulle fungera med 3 (!) väckarklockor, men icke då. När sambon skulle upp konstaterade han förvånat att jag fortfarande sov.
Ja, nu spelar det ju inte SÅ stor roll just idag att jag kom en och en halv timme senare. Vad som är mindre skoj är att det redan från början var en långdag på labbet så nu får jag komma hem ÄNNU senare än jag tänkt.
Men det får gå! Ska man ha sovmorgon får man sota för det sen ;-)

Kolsvart är det ute. Ett under att hästarna inte börjar mögla i pälsen med tanke på att det regnar varenda dag. Skönt att de får torka upp inomhus nattetid i alla fall.
K passar på att ligga och sova i torven, det syns när jag mockar :-) Även om han tror att han lyckats skaka av all torv som fastnat i pälsen... Matte ser allt! ;-)

Ikväll är det beställt spaghetti och köttfärssås. Inte varje dag man kommer hem till dukat bord!!
Men, i och för sig finns ju risken att jag somnar vid matbordet :-/
Får försöka låta bli det!

Nähe, dags att rusa iväg ut på lab igen. Ingen rast och ingen ro...

1 kommentar:

C sa...

Skönt med sovmorgon...eller nåt;-P.
Du kanske hann se dagsljus på vägen till jobbet åtminstone?:-( Man blir ju helt död av detta ständiga gråa väder.
Tänkte precis lika som du, att det är ett under att hästarna inte möglat i pälsen. Är det torra imorgon (isåfall första gången på en vecka eller två), så blir det regntäcken på!:-/

Jobba lugnt......