27 november 2016

Det går bra nu...

Vi hade precis somnat igår (efter att ha lagt oss alldeles för sent såklart) när Emil ropade "pappa" (ja, mamma är ju favoriten såklart, men han har lärt sig att pappa är mycket mer lättväckt så när han vaknar på natten så ropar han på pappa). Sen började han kräkas och kräkas och kräkas. Jag överdriver inte om jag säger att halva rummet var nedstänkt... :-/ Insidan av dörren, väggar, lister, sängen, golvet, inuti bokhyllan...ja, ni förstår: inte najs.

Jag och Emil satt i soffan och kollade barnfilm i säkert 1,5 timme medan sambon sanerade allting. Som vanligt funderade jag över hur sjutton man klarar sånt här som ensamstående.
Sen hann han med att kräkas flera gånger i hink också. När det närmade sig morgon gick vi äntligen och la oss och kunde sova några timmar. Med spystank i näsan och munnen. Sambon påminde mig även att Emil pussat mig och blåst (med munnen pressad mot kinden) på min kind flera gånger under lördagen. Jag blev lite lätt hypokondrisk... Jag som HATAR att kräkas. Jag vill verkligen INTE bli magsjuk :-S

Som vanligt så kommer ju sällan en olycka ensam så givetvis fick vi även stopp i avloppet. Enastående tajming! Sambon hämtade in husvagnstoaletten (tack och lov att vi har en sån!!) och köksavloppet och tvättstugeavloppen fungerar tack och lov så vi klarar oss skapligt till imorgon. Man har ju inte någon lust att betala jourtillägg för spolning av avloppen. Det är dyrt så det räcker med den vanliga avgiften...

Eftersom vår tvättmaskin sagt upp sig så kör vi numera all tvätt i "hästmaskinen", dvs den gamla tvättmaskinen från...70-talet?...som medföljde när vi köpte gården. Inte optimalt med bara en tvättmaskin just nu. Sängkläder, pyjamasar, madrasskydd, gosedjur mm mm som behöver tvättas... Magsjuka ger snabbt upphov till ett berg av tvätt. Jag förstår inte hur folk med småbarn kan bo i lägenheter och inte ha egen tvättmaskin. Hur gör de?? Jag kan inte tänka mig hur man överlever utan egen tvättmaskin!

Som om inte det räckte så ramlade bästa svärmor i natt och gjorde illa sig. Nu tycker jag att det får räcka med elände för den här helgen faktiskt!
Ute blåser halvstorm och är riktigt ruskväder. Hästarna får sova inne i natt, så vet jag att de inte får ett träd i huvudet i alla fall! Eller att det ramlar någonting och river staketet. I och för sig är de så snälla att de nog skulle stanna i hagen i alla fall. :-)


Inga kommentarer: