11 november 2016

Om att inte vara överens

Försökte igår att få ena chefen att inse att jag har rätt och han har fel. Gick inget vidare. Han är lika övertygad om att han har rätt (och det har han inte).
Om man har ett dokument i en version (som man redan visat upp och redovisat för folket på annat ställe) så kan man inte ändra i den versionen. Det blir ju automatiskt nästa version så fort man ändrar någonting. Det behöver inte vara en stor förändring. Det behöver inte vara någonting revolutionerande. Ändring = ny version. Man kan heller inte redovisa värden för 2016 i ett dokument utgivet sommaren 2015. För mig är det obegripligt. Då är det möjligtvis version X.2 om man inte väljer version Y. Man kan inte ha två olika versioner märkta version X.
Om en och en halv vecka kommer jag få möjlighet att säga "I told you so!". Hahaha, can't wait...!

Idag har jag jobbat hemifrån. På eftermiddagen blev det fikapaus då Jenny kom och lämnade hunden.
Vi är hundvakt i helgen och som vanligt blir jag sugen att skaffa hund och sambon får flash back och blir mindre sugen på att skaffa hund. Men en dag SKA jag ha hund! Innan jag dör ska jag ha haft hund.

Inga kommentarer: