10 november 2016

Saker jag inte förstår mig på

Folk som prompt ska köra om när det är bilkö till horisonten (särskilt när det är moddsträng på mitten). Det är väl samma hastighet fyra bilar längre fram?!?

Jag bokade in mig på utannonserad tid för lönesamtal, men när det var min tid så hade inte chefen tid. Då skulle han göra annat. Snopet. Varför då ange vilka tider man är tillgänglig?!?

Att folk (med svenska som modersmål) har så himla svårt för när det ska vara de, det och dem.

Hur kan man bo i ett land i många år utan att vilja lära sig språket? (Kvittar vilket land vi skulle flytta till, jag skulle ändå se till att lära mig i alla fall grunderna och att kunna göra mig förstådd på det språket).

Varför måste hälsporre ta så himla lång tid att läka ut?

Hur tänkte amerikanerna när de röstade på Trump? (Säger inte att Clinton var ett bra val för det, men Trump...??)

Hur kan det komma sig att när det kommer 30-40 cm i Dalarna så får man höra det via sms/mms/blogger av någon man känner, men när det kommer samma mängd i Sthlm så domineras riksnyheterna av det. Och?? Snö hör till vintern. Även om man bor i storstan. Hur ofta rapporteras det om snökaos i norra Sverige? Klarar man inte av lite snö får man väl flytta ner på kontinenten :-P
Det handlar om ETT dygn av snöande, inte veckor/månader...

Inga kommentarer: