17 augusti 2016

Shopping for fun

Igår kväll satte jag sprätt på en stor del av födelsedagspengarna.
Har köpt båda sakerna som stod överst på önskelistan och har ändå pengar över!! Härligt :-)
Så nu ska jag bestämma mig för om jag ska köpa någonting mer, som nya jeans eller ny eksemhuva till Kolan, eller om jag ska ha resten som reskassa på min överraskningsresa...
Ovan känsla att ha pengar man FÅR sätta sprätt på ;-)


Visserligen finns det många hål att stoppa dem i såsom reparation av V70:n, generator till traktorn mm, men jag ska bara köpa roliga saker. NÅN gång måste man ju få unna sig nåt :-D


Är så himla trött idag (också)! Känns som en lång vecka även fast den är lyxigt kort med bara 4 arbetsdagar. Hann rida båda hästarna en snabbis var på stubbåkern. Det är nog inte långt kvar tills de plöjer och igår var det så underbart väder att jag trotsade tröttheten och red. Kvällssolen sken och jag hade publik i hallfönstret. Emil satt i trappan och vinkade varje gång jag passerade :-)
Nu blir det ridfritt eventuellt ikväll, to, fre och söndag för det ska regna. Så förhoppningsvis hinner jag med mer ridning på lördag!
Måste hinna måla sista stalldörren mellan regnskurarna också. Det ser ju inte klokt ut med en grön dörr och en blå när man kör på vägen :-)





Inga kommentarer: