1 augusti 2016

Jobb och åter jobb

Jahapp. Slut på hemmajobbet. Dags att jobba på jobbet.
Folk frågar om man haft en bra semester. Jag ljuger och säger ja. Det är lättast så.
Semester??? Jag har inte haft någon semester. Jag har bara inte varit på jobbet och jobbat.


Någon semester hade vi inte råd med. Kolan har typiskt nog varit fin i eksemen hela juli. Men jag har varit till både Furuvik en dag och på en brunchkryssning en annan dag (utan barn!) så lite ledigt har jag ju haft även om det inte direkt räckte för att ladda batterierna. Har målat och kalkat och kalkat och målat. Och så skrapat gammal färg och gammalt kitt från fönster såklart.
Hunnit rida säkert 3 gånger per häst på 4 veckor :-/
Haft finbesök, grillat, fikat vid dammen, badat i barnpoolen och legat korta stunder i hängmattan har i alla fall hunnits med. Hann med ett massagebesök till slut också. Bokade in en tid utan att fråga och jösses vad det var välbehövligt. Hade nog behövt hinna gå två gånger (minst). Hon masserade bara ryggen, men fick inte bort allt. Måste nog försöka träna ryggen lite. Då menar jag inte som när man håller i en 4-åring som kastar sig hit och dit och "vill inte" utan mer styrketräning för ryggen. Känns som om jag fått en karatespark på både höger och vänster sida av ryggen efter massagen. Alldeles ömt är det då hon gick på musklerna ordentligt och knådade.


Trist att vara lika trött som innan semestern. Men det är bara att gilla läget! Satt nyss och gäspade så tårarna rann på fikarasten. Oups... måste ju låtsas utvilad... :-S
Dags att komma ifatt lite med arbetsuppgifterna nu. Sparar de större sakerna till imorgon. Finns gott om registreringar/avregistreringar att fixa idag plus alla andra rutinsaker som behöver kollas upp.


Min önskelista innan sommaren är slut:
Få gå på massage en gång till
Få rida lite längre än en timme (och i dagsljus)


Sen de mer orealistiska drömmarna:
Åka på semester och få koppla bort alla måsten
Få göra någonting tillsammans en dag bara jag och sambon
Ligga på solsängen en hel dag (utan besök, utan kläder, utan att vara tvungen laga lunch och middag just den dagen)


Den mer realistiska "att-göra-listan":
Gjuta bas för boxvägg
Bygga box
Rensa vid gamla ladan
Kalka klart
Måla måååånga fönster
Måla stalldörrarna
Rödfärga gamla stallet
Måla svarta portar
Byta elrep i hagen

Inga kommentarer: