9 augusti 2016

En del människor kanske inte borde ha djur...?

Idag var jag in på Granngården på lunchen. Skulle titta  på ett par nya stövlar till Emil.
Hittade dem inte, så jag såg en kille med grön granngårdentröja och tog sikte på honom.
När jag hann ifatt stod han och hjälpte en tjej med att leta bland kattmaten.
Hon skulle ha mat till en tolv veckor gammal katt.
Hon ställde så mycket frågor till den här killen att jag kände att...vissa kanske inte ska ha djur alls...
Om man inte ens har koll på vad kattungar behöver, borde man inte läsa på innan man skaffar en då?
Hon bestämde sig i alla fall för att köpa 2 olika sorters småpåsar ifall kattungen var kräsen och inte gillade smaken. Fint, tänkte jag, nu är det snart min tur att ställa min fråga. Nä. Då frågade hon honom vad som är bäst av torrfoder och blötfoder och om kattungen behövde mjölk.
Vad sägs om att åtminstone googla lite info om katt innan man skaffar en? Viktigast verkade vara att det skulle vara ett välkänt märke för det frågade hon flera gånger.
Jag var nära att avbryta dem för att ställa min snabba fråga.
När det väl blev min tur kunde han ändå inte svara utan hänvisade mig till kassörskan. För att sen ropa på mig tvärsöver butiken när han hittat dem.

Nåja, jag fick tag på stövlarna i alla fall. Nu håller jag tummarna att de passar :-)
Ikväll blir det hem och baka! Det mesta är redan ordnat och beställt inför helgen, men har lite småfix kvar att ordna med.


Själv skaffar jag inte djur innan jag har koll på foder, vanliga sjukdomar och vilka vaccinationer etc som krävs. Vill ju ha koll på allt INNAN man köper djur.

Inga kommentarer: