18 augusti 2016

Hoppsan då

Det är inte så lyckat att ha ETT par jeans och upptäcka att de är uttjänta... (läs: hål!)
Panikbeställde nya jeans igår och håller tummarna att de passar!
Hittade mina gamla svarta byxor i garderoben så får köra på dem tills de nya byxorna anlänt alternativt att det blir sommarvärme igen så att man kan använda caprijeansen ett tag till.


Imorse stod bilen still i alla fall. Igår morse när Emil och jag öppnade båda dörrarna på passagerarsidan började bilen rulla. Den stod framför garaget så det var ju nerförsbacke...
Som tur var hade jag ju dragit i handbromsen, även om det tydligen inte var tillräckligt mycket...
Hann runt bilen och rycka ordentligt i kryckan så sen stod bilen helt still och Emil kunde hoppa in :-)
Det gäller ju att få den dagliga dosen av vardagsdramatik ;-)


Jag undrar lite vad som hände med sommaren egentligen?!? Det är ju bara mitten av augusti än och 13-14 grader om dagarna. Känns nästan lite som oktober?! Hoppas det blir ordning på torpet snart.
Vill ju ha sommarvärme hela augusti och hela September!! Jag är INTE redo för höst än!



Inga kommentarer: